İşleyen Bir Vizyon İfadesi Yaratmak

Hepimizin başına gelmiştir. Bir üst yöneticiniz, iki-üç günlük bir liderlik takımı atölye çalışmasından sonra, kurumunun yönü konusunda içi heyecan dolu olarak ofise geri döner.

Heyecanı ve iyimserliğinin kaynağını öğrenmek için bu yöneticinizle konuştuğunuzda, bu atölye çalışmasının bir bölümünde, üst yöneticilerinizden oluşan katılımcıların, kurumun misyon ifadesini gözden geçirerek tazelediklerini keşfedersiniz. Lideriniz sizinle, kurumunuzun yönünü ve amaçlarını belirlemek ve o amaçlara ulaşmak için nelerin yerinde olması gerektiği konusunda, takımın diğer üyeleri ile birlikte oturup çalışmanın ne kadar canlandırıcı ve enerji verici olduğunu paylaşır.

Siz de heyecanlanmış bir şekilde, kurumun bu yeni yönünü sorarsınız. Ancak okuduğunuzda, bunun kurumunuzun önceki vizyon ifadesine ve yüzlerce diğer kurumun misyon, vizyon ve değerler ifadelerine çok benzemesinden dolayı biraz şaşırır ve hatta bir ölçüde hayal kırıklığına uğrarsınız.

Kurum vizyonu uzmanı Jesse Stoner'ın bu soruya cevabı evettir. Eksik kalan, üst yöneticinizin tanımladığı deneyimdir. Sizin elinizde, yöneticinizin diğer yönetici arkadaşları ile ortak çalışmaları üzerine net hatırladığı detaylar yerine, bir sayfaya yazılmış kelimeler formunda, sönük bir tanım vardır. Her ne kadar kelimeler, gerçekleşenler için etkin birer hatırlatma aracı olabilseler de, yaşanan deneyimin yerini tutamazlar.

 

KENDİ BAŞINIZA OLUŞTURMAYA ÇALIŞMAYIN

Stoner'ın sözleri ile, "Vizyon konusunda kurumun tamamının, üst yönetici takımı gibi heyecan dolu olmasını istiyorsanız, onları da işin içine katmalısınız, onların da katkılarını almalı ve sahipliği paylaşmalısınız. Vizyonu yaratanlar, onu anlar ve sahiplenirler, çünkü o, kendi kalpleri ve zekalarından çıkmıştır. Kelimeler, insanların onlardan ne anladıkları kadar önemli değildir."

Stoner'a göre, ne zaman ki bir lider—ya da liderler grubu—tek başına bir vizyon geliştirir ve kurumuna duyurur, neredeyse her seferinde işin sonu kötüye varır. Bu gerçeğe rağmen, beklenenden çok daha sık gerekleşen bu durumun ana nedeni liderlerin cevaplar ve yönün belirlenmesi konusunda kendilerinden bir beklenti içinde olunduğunu düşünmeleridir. İkna edici bir vizyon yaratmanın yollarını arayan liderlere Stoner üç kilit alana odaklanmalarını öneriyor:

 

  1. Çalışanları vizyon üzerine gerçek diyaloglara dahil edecek ve onlardan geribildirim almanızı sağlayacak işbirlikçi, katılımcı bir süreç kullanın. Liderlerin kullanımı için Stoner'ın önerdiği sorulardan bazıları: Vizyonumuz hakkında ne düşünüyorsun? Senin için heyecan verici ne içeriyor?
  2. Bir miktar dinamik gerilim yaratın. Varolan durum konusundaki değerlendirmenizde dürüst olun. Halihazırda bulunduğunuz yer ile kurum olarak ulaşmak istediğiniz yer arasında ciddi bir fark varsa bile endişelenmeyin. Varolan güncel gerçeğiniz ve vizyonunuzu karşılaştırdığınızda, yaratıcı gerilim ortaya çıkar. Bu gerilim de harekete yol açar.
  3. Lider olarak vizyona bağlılığınızı gösterin. Vizyon oluşturma sürekli bir süreçtir; üzerinde tekrar tekrar konuşmanız gerekir. Vizyonun hala itici güç olduğunu göstermek için, düzenli olarak bilgilerin paylaşımı nın gerçekleşmesi önemlidir. Çalışanların olay ve değişimleri vizyonun ışığında yorumlamalarına yardımcı olun.

 

"Çalışanların birşeyi benimsemelerinin en iyi yolu, onun yaratılmasına katılım fırsatı sunulmasıdır." diyor ve devam ediyor Stoner: "Her zaman kendi başınıza ortaya çıkardığınızdan fazlasıyla işin sonuna ulaşırsınız."

 

HEDEFLERİN İLERİSİNE BAKIN

Yöneticilerin çok azı ufuk çizgisinin ötesine bakarlar. Onlar kendilerine bağlı çalışanların performansına bakmakla çok meşguldur. Çalışanlarını yönetmeye, bir sonra gerçekleştirmeleri gerekenlere ve işlerin görülmesi için sahip oldukları gerlimlere odaklanırlar. Her ne kadar hedefe odaklılık önemli olsa da, kısa vadeli düşünme riskine yol açabilir. Hedeflerin en güçlü oldukları zamanlar, vzyonun emrinde oldukları zamanlardır.

Stoner'ın açıklamasıyla, "Kurum içinde bağlantılar kurmanın yollarını arayın. Bir lider olarak, işinizin bir parçası büyük resme bakmaktır. Güçlü kurumsal önceliklerin olmadığı durumda, çalışanlar kendi önceliklerine uygun davranırlar."

Vizyon herkesi bir noktada buluşturarak problemleri önler. Ama aynı zamanda da vizyon, kend hedeflerinizi önceliklendirmenize yardımcı olarak, gitmeyi arzuladığınız yere sizi götürecek şekilde çalışmanızı sağlar.

Liderlerin, sürekli olarak değerleri duyurmaları, tartışmalar ve görüşmeler yoluyla, üzerinde çalışmaları gerekir. Hedef, vizyon için bir ortam yaratmak ve sonrasında günlük aktivitelerimize nasıl etki etttiğini göstermetir. Lider olarak göreviniz, çalışanlara, yaratılmasında rol sahibi oldukları vizyonu hatırlatmaktır.

 

HERKESİN KATILIMINI SAĞLAYIN

Çalışanlar, umut ve hayallerini paylaşma fırsatı bulduklarında, vizyon şekillendiren görüşmelere katıldıklarında ve kararların alınmasında işe katıldıklarında, bunlar vizyon hakkında daha açık ve net bir anlayışa, daha derin bir bağlılığa ve daha kısa bir sürede uygulamaya geçmelerine yolaçar.

Lider olarak önemli olan, planlama toplantılarına uzmanlık ve deneyimlerinizi getirmenizdir. Ancak bu süreçte, diğerlerinin katılımının sağlanması için bir ortam yaratmanız da gerekir. Ulaşmak istediklerinize yönelik sağduyulu bir anlayışa sahip olmak amacıyla, baştan herşeyi ortaya çıkarma iddiasında olmadan, diğerlerinin katılımının özendirilmesi, bir lider olarak yapabildiklerinizi anlatmanızda en güçlü eylemler olacaktır.

Herkesin sürece katılmalarını sağlayacak bu fırsatı kaçırmayın. Unutmayın, insanların duydukları şeyler değil,—deneyimleri zihinlerine kazınır.

 


 

 

İşleyen bir vizyon ifade yaratma konusunda daha fazla bilgi sahibi olmak ister misiniz?

 

O halde 15 Aralık'taki ücretsiz webinarımızda bize katılın!

 

Paylaşılan bir Vizyonla Gönülden Bağlılık ve Uyum Yaratma

 

15 Aralık 2010, Çarşamba

 

TSİ:19:00–20:00

 

Ken Blanchard ve Jesse Stoner'un kitapları Tam Yol İleri'de yazdıklarına göre “Liderlik bir yerlere gitmek ile ilgilidir. Açık ve net bir vizyon olmaksızın, liderliğiniz bir fark yaratmaz.” Bu webinarda, vizyon uzmanı ve danışman Jesse Stoner size, kurumunuz ya da takımınız için paylaşılan bir vizyon yaratmanızın, başarılı bir değişim çabası, stratejik planlama ya da yıllık hedefler belirleme inisiyatiflerinizde size ve kurumunuza nasıl yardımcı olacağını anlatacak.

 

Öğrenecekleriniz:

 

  • İkna edici bir Vizyon Yaratmanın 3 Anahtarı—amacınızı keşfedin, geleceğin resmini çizin ve size rehberlik edecek değerleri belirleyin.
  • Başarılı bir sürecin üç "Nasıl"ı—Nasıl yaratıldı? Nasıl duyuruldu? Nasıl yaşandı?
  • Rotada Kalmak için 6 Rehber—nasıl doğru yolda ilerlemeli ve raydan çıkarsanız neler yapmalı?

 

İster bireysel bir katkı sağlayıcı olun, ister bir takımın üyesi veya lideri olun ya da organizasyonuna rehberlik etmek isteyen uluslararası bir kurumun üst yöneticisi olun, amaçlarınıza ulaşmada ikna edici bir vizyonu nasıl yaratacağınızı anlama, hedeflerinize ulaşmada size çok yardımcı olacaktır.

 

Açık yönlendirme ve odak sağlayacak, çalışanlarınızın kalp ve beyninlerini gönülden bağlayacak, size ve organizasyonunuza günlük olarak rehberlik etmeye devam edecek bu fırsatı kaçırmayın.

 

Webinara katılmak için şimdi kaydolun.