Ken Blanchard ile 75 Yıl —Geçmiş, Bugün ve Geleceğe Bakış

Bu ay 75. Yaş gününü kutlayan ve yaklaşık 35 yıl önce dünyanın en önemli liderlik gelişimi şirketlerinden birinin kuran Ken Blanchard insanlara liderlik yaparken en kalıcı şeylerin ne olduğunu çok iyi bilir.

Blanchard, zamanın sınamasından geçen ve sonraki nesile aktarılan üç temel ilkeye işaret ediyor.

İlki: “İyi bir performans açık hedeflerle başlar.” İkincisi: “İnsanları iyi bir şey yakarken yakalayın” Üçüncüsü: “İnsanlara iyi iş çıkarmalarında( ‘A’ almaları için) yardım edin.”

Bu felsefe, öğretim görevlisi olarak çalıştığı ve fakülte mensuplarıyla problem yaşadığı ilk günlerden bu yana izlediği bir felsefedir.

“Ülkedeki en iyi fakülte kurulları tarafından sorgulandım” diyor ve ekliyor, “Bunun tek nedeni öğrencilere final sorularını sınıfın ilk günü vermemdir.”

Ken, öğrencileri normal bir dağılım eğrisine bağlı olarak değerlendirmeye karşı çıkan bir anlayışla, asıl işinin öğrenmeleri gereken içeriği öğretmek olduğuna inanıyordu.

Fakülte kurulları onun fikrini hiçbir zaman paylaşmadı. Onun ne yaptığını öğrendiklerinde kendini açıklaması için onu çağırdılar.

Görüşme yaklaşık olarak şöyle gerçekleşti:
Ken: “Kafam karıştı.”
Kurul: “Böyle davranıyorsun.”

Ken: “Bu çocuklara öğretmemiz gerektiğini düşünüyordum.”

Kurul: “Öyle, ama onlara sınav sorularını zamanından önce verme.”

Ancak Blanchard bu konuda kararlıydı ve bütün sömestr boyunca onlara final sorularının cevaplarını öğretti. Bu kavramı –İnsanlara A almaları için yardım edin –o zamandan beri savunuyor. Bu kavramı işe uygulayarak, Blanchard liderlerin aynı basit yaklaşımı kullanmalarını öneriyor. "Takım üyelerine açık hedefler belirleyerek cevapları zamanından önce sağlayın. Daha sonra da bu hedeflerini gerçekleştirmelerine yardım etmek için ihtiyaç duydukları yönlendirmeyi ve desteği onlara verin.

 


İNSANLARI İYİ BİR ŞEY YAPARKEN YAKALAYIN

Hedefler belirlendiğinde, Blanchard, yöneticilerin çalışanlarıyla düzenli iletişimde kalmalarını öneriyor. Böylece her iki taraf da işlerin nasıl gittiğini bilir ve A almak için gerekeni yapar. Bağlı çalışanlarıyla yakın iletişim kuran yöneticiler onları doğru bir şey yaparken yakalama fırsatına sahip olur.

Blanchard “olumlu şeyleri dile getirme taraftarıyım. Spencer Johnson ve benim kitabımız Bir Dakika Yöneticis’nin ikinci sırrı olan Bir Dakika Takdirler’in temelini oluşturur. Hedefler netleştiğinde, yöneticiler yıllık performans değerlendirmesi gerçekleşinceye kadar ortadan kaybolmamalıdır. Onun yerine, fiziksel olarak veya sanal ortamda onların yakınında olmalı ve doğru bir şey yaptıklarında onları yakalamalı ve çabaları için onları takdir etmeliler.”

Blanchard, geçtiğimiz 35 yılda yüzbinlerce yöneticiyi eğitirken edindiği tecrübelere dayanarak yöneticilerin liderlik ettikleri insanların igelişim düzeyine uygun liderlik stili kullanmalarını öneriyor.

Blanchard, “Çok Boyutlu Liderliğin temeli budur. Biraz bana benziyorsanız, hayatınızda ve işinizde iyi olduğunuz alanlar olduğu gibi gelişime açık olduğunuz ve liderliğe ihtiyaç duyduğunuz alanlar da vardır. Bu durum özellikle de sürekli değişen bir ortamda doğrudur. Örneğin, bir görevede yeni olmanın ne demek olduğunu hepimiz biliriz.”

Bir kişinin gelişim düzeyini anlamak ve ona uygun liderlik stilini sağlamak daha önce gerçekelştiremediği hedefleri gerçekleştirebilmesi için ona yardım edebilir. Blanchard, “çalışanlarınızın her bir hedefle ilgili görevlerine ilişkin gelişim düzeylerini teşhis etmek için zaman ayırın ve onlara ihtiyaç duydukları liderlik stilini sağlayın.” diye öğüt veriyor.



EN İYİ LİDERLİK STİLİ YOKTUR

İnsanlara liderlik etmenin sadece bir tane en iyi yolu olduğunu düşünen insanlar hala var. Oysa deneyimli yöneticiler bunun doğru olmadığını bilir. Kendi kurumunuza bakın. Şirketinizdeki en iyi yöneticilerin ne yaptığına dikkat edin. Büyük olasılıkla birlikte çalıştıkları insanların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde liderlik stillerini seçtiklerini farkedeceksiniz.

Blanchard’ın deneyimlerine göre, “En etkin liderler, liderliğin kenidleriyle ilgili olmadığını bilir. Liderlik ettikleri kişiler ne kadar iyiyse, liderler de o kadar iyidir. Bu tür liderler, hizmet eden liderlik anlayışına sahiptirler. Bu anlayış insanları gelişim yolculuğunda şu anda bulundukları yerde karşılayarak kendilerine sağlayamadıkları yönlendirme ve desteği sağlamak üzerine kurulan bir felsefe ile başlar.”

Blanchard, gelecekte başkalarına odaklı ortaklık yaklaşımının gelecekte devam edeceğini konusunda umutlu.

“Yeni nesil çalışanlar, etki, dialog ve işbirliğinin dayanan bir ortaklık modeli istiyor. Liderler, bu modeled çalışan bağlılığını yaratan bir iş ortamını sunmakla sorumlu. Bu ortam çalışanlara yaratıcılıklarını en iyi şekilde ortaya koymaları için ilham verecek bir iş ortamı olmalı.

 



İnsanlara, kurumunuzda üst düzey performans sağlamaları için liderlik etmekle ilgili daha çok şey öğrenmek ister misiniz? O zaman bu web etkinliğinde bize katılın!

 

LİDERLİK: GEÇMİŞ, BUGÜN VE GELECEK

22 Mayıs 2014 Perşembe
TSI:19:00

 

Önümüzdeki on yıl ve sonrasında, liderlik anlayışı nasıl ilerleceyecek? Çok satan kitapların yazarı Ken Blanchard'ın, Liderlik: Geçmiş, Şimdi, Gelecek webinarında, bu soruyu cevaplayacak.

30 yılı aşkın bir süredir liderlik üzerine yaptığı tüm çalışmaları dikkate alarak liderlik anlayışının nasıl geliştiğini ve naıl ilerleyeceğini inceleyecek.

Katılımcılara, bilimsel yönetim ve insan ilişkileri anlayışını ilk kez bir araya getiren ve çığır açan çalışmaları anlatarak başlayacak olan Blanchard, en bilinen liderlik modellerini ve bu modellerin dünyada en çok öğretilen liderlik modeli Çok Boyutlu Liderlik II'nin gelişiminde nasıl bir etkiye sahip olduğunu gösterecek.

Blanchard, iş yerinde yeni bir nesile liderlik etmekle ilgili düşüncelerini de paylaşacak. Gelecekte performansa rehberlik etmek ve onu geliştirmek için gerekecek beceri ve davranışların neler olduğunu öğreneceksiniz.

Kimler katılmalı?

 

  • Kendi kurumlarında öğrenme ve gelişim tasarımı, yönetimi ve stratejisine odaklanan İK ve Kurumsal Gelişim profesyonelleri 
  • Karmaşık iş meselelerini çözmek, ölçülebilir sonuçlar elde etmek, üretkenliği ve performansı iyileştirmek için liderlik kapasitelerini arttırmak isteyen üst düzey liderler 
  • Çalışanların ve kurumların daha yüksek çıtada liderlik etmesine yardım eden değerlerin, becerilerin ve yeterliliklerin oluşturulması için öğrenme sistemlerini ve liderlik modellerini değerlendiren karar vericiler 

Günümüzün en popüler ve saygı duyulan liderlik uzmanlarından birini dinleme fırsatını kaçırmayın.