Liderlik ve Sevgi - Aralarında Neden Mükemmel bir Uyum Var?

Ken Blanchard, Southwest Havayolları'nın (New York Borsa'sındaki kodu LUV-Love) kurucusu Herb Kelleher ile birlikte 30 yılı aşkın bir süre yakın bir şekilde çalışan ve bu kurumun onursal başkanı Colleen Barrett'ın büyük bir hayranıdır.

Blanchard'ın kelimeleri ile "Benim yazarak bahsettiklerimi O yapıyor. Yıllar boyunca öğrendiğim ve öğrettiklerim, işte orada gerçek bir kişi tarafından hayata geçirilmiş durumda."

Bu düşüncelerinden ötürü Blanchard, Southwest Havayolları'nı iyi yönetim uygulamalarında bir model haline getiren, gerçek yaşamdan liderlik örneklerini de içeren bu yeni kitapta, Barrett ile çalışma konusunda baştan beri çok istekli olmuştu. Başlığı Lead with LUV: A Different Way to Create Real Success (Sevgi ile Liderlik Etme: Gerçek Başarıya Giden Farklı Bir Yol) olan bu kitap bu ay raflarda yerini aldı.

Blanchard şöyle açıklıyor: “Southwest Havayolları'nı her zaman takdir etmişimdir. Özellikle de bulundukları zorlu sektörde, çalışanlarına—toplamda 35.000 çalışana—birincil öncelik vermeyi nasıl başarabildiklerine bakarsanız...”

Çalışanlarına birincil önceliği verme konusunda gerçek bir başarı hikayesinin kahramanı olması, Blanchard'ın bu olağanüstü hikayeyi ortaya çıkarma arzusunun bir parçasıydı. Barrett ile çalışma fırsatı bulma konusundaki arzusunun diğer parçası ise, Blanchard'ın hizmetkar kalp olarak adlandırdığı bakış açısına bir model olmasıydı. Bir yönetici asistanı olarak başladığı kariyerini, 2001'de efsanevi kurucusu Herb Kelleher'in emekliliğinde, kendisini yerine başkan olarak atamasıyla taçlandırdı.

Blanchard açıklıyor:“Sanırım bu Herb Kelleher'in dehasıydı. Çünkü eğer hizmetkar liderliğe bakarsanız, her liderin bünyesinde barındırması gereken iki kısım mevcuttur. İlki stratejik kısımdır ki vizyon ve yön ile ilişkilidir. Ancak nereye gittiğiniz konusu herkesin zihninde netleştiğinde, felsefi olarak operasyonel liderlik için kurumsal piramidi ters çevirmeniz gerekir. Bu da hizmetkar liderliğin hizmetkarlık kısmıdır."

"Herb Kelleher'ın sezgisel olarak bildiği, dışarıdan gelecek bir benmerkezci yöneticinin kurumun vizyon, yön ya da değerlerini değiştirmesini istemediğiydi. Arzusu, doğal olarak hizmetkar bir kalbe sahip olan; piramidi felsefi açıdan halihazırda çevirebilen birisini bulmaktır."

“Herb'in Colleen'i zirve için seçmesi, Southwest'i diğer kurumlardan farklı kılan bir düşünce yapısının güzel bir örneğidir. Southwest liderleri, rollerini, müşteriye en yakın çalışanlarını desteklemek olarak görürler. Kendilerinin kurumsal piramit ve işteki pozisyonlarını, en alt düzeyde birer destekçi, amigo olarak konumlandırlar.”

Blanchard, Barrett'in bu tutumu gösteren bir hikayesini naklediyor. Southwest'in bir yöneticisi kurucu Herb Kelleher'den randevu almakta zorlanmaktadır. Sonunda karşısına çıkabildiğinde, feryat eder: "Herb, kurumdan bir hamalın sana ulaşması benim sana ulaşmamdan çok daha kolay." ve Keller'in cevabı: "Olması gereken de bu zaten".

Southwest'teki liderler, yıldönümlerini, çocukların mezuniyetini ve diğer önemli tarihleri hatırlayıp kutlayarak sevgi ile liderliği eyleme döküyorlar. Colleen'in durumuna bakarsak bu, 35.000 çalışana gönderilen, 2.500'ünü bizzat kendisinin kaleme aldığı, 100.000'den fazla mektubun gönderilmesi demek.

 

ZORLU BİR İŞ OLABİLİR

Blanchard, üst yöneticileri, liderlik ve sevginin kol kola gideceği konusunda ikna etmenin zorlu bir iş olduğunu kabul ediyor.

Blanchard bu noktayı şu kelimelerle açıyor: “Bu iki kavramın birlikteliğini anlamak başta zor olabilir. Bunda bir aile benzeri meziyet mevcut. Misyonunuzu, çalışanlarınızı, müşterinizi ve kendinizi yeterince sevmekle ilişkili bir kavram bu, böylece diğerlerinin önünden çekilebilir ve onların kendi mükemmelliklerine ulaşmalarına fırsat verebilirsiniz.”

Blanchard hizmetkar liderlik felsefesini kurumsal bağlamda yaşatarak muhteşem sonuçlar alan bir diğer lider olarak da WD-40 Firması'nın Üst Yöneticisi Garry Ridge'i gösteriyor. Blanchard Ridge'in bir zamanlar kendisine anlattığı bir analojiyi paylaşıyor: “Liderlik aslında çok karmaşık bir kavram değil. Yeter ki şu gerçeğin farkına varın; sanki annenizle oturmuş bir kahve içiyorsunuz ve çalışanlarınla gerçekleştirdiğiniz görüşmelerinizde onlara değer verdiğinizi gösteriyorsunuz, onları dinliyorsunuz ve onlarla birlikte olup onlarla bir şeyler paylaşıyorsunuz. Olayın odağında, siz değil onlar var.”

"Bu, çoğu yönetici için yeni bir kavram, çünkü onlar genelde görevlerinin kurumun performans değerlendirme sistemlerini kullanarak çalışanları, normal dağılım eğrisine göre değerlendirerek sıralamak olduğunu düşünüyor." diye açıklamasını sürdürüyor Blanchard.

Blanchard vurguluyor: "Ridge’in analojisinde, anneniz sizin sadece normal dağılım eğrisinin herhangi bir parçası olduğunuzu düşünmez, sizin özel olduğunuzu düşünür, kazanmanızı ister, sizinle ilgilenir, size önem verir ve herhangi bir yolla yardımda bulunup bulunamayacağını bilmek ister."

Blanchard ekliyor: “Colleen, Southwest'te sevgi ve neşe için bir modeldir. Southwest'te her zaman bir "baş anne" olmuştur.”

“Liderliğe eski bakış açısı, hiyerarşi ile komuta kontrolden oluşuyordu. Bu kitapta söylediğimiz, iş uygulamaya geldiğinde piramidi ters çevirmeniz gerektiği. Bu da, belirli bir düzeyde alçak gönüllülük istiyor." diye açıklıyor Blanchard.

“Norman Vincent Peale ve benim şöyle bir tanımımız var:"

 

Alçak gönüllü insanlar kendilerini daha küçük görmezler,

yaptıkları, sadece kendilerini daha az düşünmektir.

 

“Liderlikte muhteşemlik içte başlar. Colleen Barrett'in bu kadar çok insanı överek cesaretlendirebilmesinin ardında yatan da zaten kendisinin kim olduğu konusunda çok rahat olmasıdır. Kendi güçlü ve zayıf yönlerinin farkında ve onlarla barışıktır.”

Çalışanlarına odaklanmanın, bir kurumun hedeflediği sonuçları gözden kaçırma riskini beraberinde getireceği endişesine sahip olan liderlere Blanchard, bunu bir "ya o ya diğeri" olarak görmemeleri uyarısında bulunuyor. “Sevgi ile yönetmek demek, hem sonuçlara, hem de çalışanlarınıza önem veriyorsunuz demektir. Kitabımızın önsözünde, Herb Kelleher çalışanların işlerinden ruhsal bir fayda beklediklerini söylüyor. Soruyor: ‘Bir iş, bizim arkadaş ve aile ortamımızın büyük ölçekli bir formu neden olamazmış?’ Southwest'in son 40 yılda kanıtladığı üzere, herkes katkıda bulunduğunda ve herkes elini taşın altına koyduğunda, muhteşem sonuçlara ve memnuniyet düzeylerine beraberce ulaşabilirsiniz.”

 


İş ortamınıza sevgi ve enerji getirme konusunda daha fazlasını öğrenmek ister misiniz? O halde Ken Blanchard ve Colleen Barrett'in sizin ve sizin gibi liderlerin kurumlarında uygulamaya koyabilecekleri, Southwest Havayollarını başarıya götüren kavramları paylaşacakları 26 Ocak webinarımıza katılın.

SEVGİ İLE LİDERLİK ETME LUV: GERÇEK BAŞARIYI YARATMAK İÇİN FARKLI BİR YOL

26 Ocak 2011, Çarşamba

TSİ:19:00–20:00

Yazdığı iş kitapları her zaman en çok satanlar listesinde olan Ken Blanchard ile Southwest Havayolları'nın onursal başkanı Colleen Barrett'in, Southwest Havayolları'nı (New York Borsası kodu LUV-Love) ve diğer muhteşem kurumları ateşleyerek eşi benzeri görülmemiş iş başarılarına ulaştıran liderlik sırları üzerine gerçekleştirecekleri bu olağanüstü, geniş kapsamlı sohbetlerine siz de katılın.

Lead with LUV (Sevgi ile Liderlik Etme) adlı ortak yazdıkları kitaplarından hareketle, bu iki efsanevi lider “Sevgi ile Liderlik Etme”nin ne anlama geldiğini, neden işe yaradığını ve muhteşem iş sonuçları yaratmanızda size nasıl yardım edebileceğini paylaşacaklar.

Katılımcılar şu konularda bilgi sahibi olacak::

  • Kurumsal çerçevede “Sevgi ile Liderlik Etme”, nasıl bir görüntü yaratıyor
  • Sevgi iş başında/eylemde: bunun için liderlerin yapmaları gerekenler
  • “Zor sevgi” ve yeniden yönlendirme: Uygun olmayan davranış ve performans nasıl ele alınır
  • Sevgi ve kültür—doğru vizyonu oluşturma ve çalışanların uzun dönemde başarılı olmalarına yardım etme

Müşteri ve çalışanlarınızı sevmenin, sizi nasıl muhteşem sonuçlara götürebileceğini öğreneceğiniz bu fırsatı kaçırmayın.

 

Webinara katılmak için şimdi kaydolun.