Motivasyonda Asıl Meseleyi Kaçırmayın

Motivasyon uzmanı Susan Fowler, konu çalışan bağlılığı olduğunda önemli bir noktaya dikkat çekiyor. Liderler yalnızca, çalışanlar işlerinde kayıtsızlaşmaya başladığında devreye giriyor. Oysa ki, çalışanların kayıtsızlaşmasına neden olan motivasyon yaklaşımlarını, henüz bu gerçekleşmeden sorgulayabilirler.

Fowler, çalışan bağlılığı zarar görmeden harekete geçilmesi gerektiğini vurguluyor. İnsanlar, her gün çalışma ortamını değerlendirir. Bu değerlendirme, çalışan bağlılığının kaynağıdır. İşte yolculuğun başlangıç noktası burasıdır ve buradan başlamak gerekir. İnsanların işyerlerini her gün değerlendirdiğini ve ortam hakkında bazı çıkarımlara ulaştığını kabul etmeliyiz. İş yerleri hakkında düşündüklerinde; kendilerini güvende, olumlu ve iyimser hissedebilir veya tehdit altında, tereddütlü veya korku içinde hissedebilirler.  Bu değerlendirmeler, duygu durumunu belirler; niyetlerin ve bu niyetlerin ortaya çıkardığı davranışların oluşmasını sağlar.

Fowler, “Bir liderin rolü, çalışanların kendi değerlendirme süreçlerini yönetmesine yardımcı olmaktır. Böylece, çalışan bağlılığı yolculuğunda kayıtsızlık yolunu değil,  çalışan tutkusu yolunu tercih ederler”  diyor ve ekliyor: “İnsanların motivasyon bakış açılarını değiştirmek için her gün bir fırsattır. Uzun dönemli çalışan bağlılığının anahtarı günlük motivasyondur.”

Fowler’a göre, liderler motivasyonun önemini yeterince anlamıyor ve motivasyon hakkında modası geçmiş inançları var. Bu nedenle, çalışan bağlılığı girişimleri umut edildiği gibi sonuçlanmıyor. Pek çok liderin kullandığı geneksel motivasyon teknikleri; sağlam, köklü inançları ve değerleri sabitliyor. Oysa bu inançlar ve değerler bugüne kadar yeterince iyi araştırılmamış.  Fowler çok önemli bir araştırmanın bulgularını paylaşıyor : “Sonuçlara odaklanmak, en iyi sonuçları getirecek demek değildir.”

“Sanırım, pek çok lider geleneksel motivasyon yöntemlerini değiştirmekten korkuyor çünkü insanların nasıl tepki vereceğinden endişeleniyor. Ancak deneyimlerimiz gösteriyor ki; liderlere en iyi uygulamalar gösterilirse ve onlar da bu uygulamaları kullanmak için becerilerini geliştirirlerse, konfor alanlarının dışına çıkmaya ve farklı bir yaklaşım denemeye eğilim gösterebilirler.”

 

SADECE İŞ DEĞİL, İŞ DIŞINDA DA GEÇERLİ!

Fowler her ne kadar motive eden bir iş ortamının nasıl yaratılacağına odaklansa da, söz konusu fikirlerin hayatımızın tüm alanlarında kullanılması gerektiğini düşünüyor.

“İyi yaptıysak, takdir, ödül ve hediyeler bekliyoruz. Örneğin, okuldan takdirle mezun olduğumda, ailem yeni bir araba alır. Sınavdan, A aldıysam gülen surat;  bir hata yaptıysam kırmızı çarpı işareti olur.”

Fowler, iş yerinde ve toplumda, ödül ve cezayı kullanırken öngörülü davranamadığımıza dikkat çekiyor.

Fowler’ın birlikte çalıştığı pek çok kurum, motivasyonda farklı bir yaklaşım gerektiğini hissetmiş ancak iyi bir alternatifleri yokmuş. Sonuçta, önemli motivasyon fırsatları, küçük alış-verişlere dönmüş: “Bunu yap, şunu al.”  

Fowler’ın açıkladığı gibi “Örneğin bir sağlık programı oluşturdunuz: ‘Bugünden itibaren belirleyeceğimiz güne kadar ne kadar kilo verebileceğinizi görmek istiyoruz.’ dediniz, parametreleri belirlediniz ve gerçekleşmesi için ihtiyaç duydukları desteği sağladınız. Daha sonra şunu eklediniz: “En çok kilo veren bir İPad mini kazanacak.’

“Bu dışsal motivasyonu ortaya atarak şu mesajı veriyorsunuz: ‘Sizin için en iyi olanı yapabileceğinize veya yapmak istediğinize inanmıyoruz.’ Ayrıca, insanların dikkatini başka bir  yöne çekerek dağıttınız. Üstelik, ne yazık ki, ‘Şirketim sağlığıma ve iyi hissetmeme gerçekten önem veriyor. İşte bu nedenle kilo vermem için bir program başlattı”  düşüncesinin yok olmasına neden oldunuz.

 “İPad’i ekliyorsanız, ‘İPad için yap’ demediğinizden emin olun.” İnsanların dikkatini, ‘Sana önem veriyoruz. Ailene önem veriyoruz, uzun ömürlü olmana, sağlıklı ve üretken olmana önem veriyoruz” gibi daha önemli motivasyon mesajlarından başka yöne çekmek istemezsiniz.’

 

BAŞLAMAK İÇİN ÖNERİLER

Fowler ‘ göre Takım üyeleriyle yaptıkları her görüşmede liderlerin unutmaması gereken bir konu var: Çalışanları kendilerinden istenenleri yapmaya veya yapmamaya motive eden nelerdir? İnsanların daha derin psikolojik ihtiyaçlarını karşılamak için yollar bulun.  Fowler altı kilit alana odaklanmayı öneriyor.

  • Özerkliği teşvik edin.  İnsanlara seçenekler sunun. Terminleri konuşurken bile onları baskı uygulamak için bir yol olarak kullanmak yerine önemli hedefleri gerçekleştirmek için yararlı bilgiler olarak ifade edin.
  • İlişkileri derinleştirin.  Duyguların ve hislerin ne kadar önemli bir rol oynadığını anlayın. Karşılıklı kurulan bağ hepimizin arzu ettiği bir şeydir.
  • İnsanların yeterliliklerini geliştirin. En nihayetinde önemli olan, yalnızca kişinin ne başardığı değil, aynı zamanda ne öğrendiği ve nasıl geliştiğidir.
  • Bilinçli farkındalığı destekleyin. Kişinin aklına gelmeyen seçenekler olabileceğini hatırlatın ve bu seçenekleri fark etmeye sevk edin.  İnsanların seçenekleri görebilmeleri ve işe yaramayan, eski davranış kalıplarından kurtulmaları için açık uçlu sorular sorun.
  • Değerlerle uyum oluşturun. Pozitif enerji, canlılık ve iyi hissetmeleri için başkalarına yardım ederek yaptıkları iş ile anlamlı değerler arasında uyum oluşturmalarına destek olun.
  • Amaç ile bağ kurun. Bu hayatta, asil bir amaçla hareket etmekten daha güçlü çok az şey vardır.

 

BAŞKALARI İÇİN İYİ OLAN SİZİN İÇİN DE İYİDİR!

İş yerinde, başarılı olmaları ve gelişmeleri için başkalarına yardım etmek, onlara olduğu kadar size de yarar.  Fowler yeni kitabı İnsanları Motive Etmek Neden İşe Yaramaz…İşe Yarayan Nedir? kitabı için yazılmış en sevdiği görüşün bir üst düzey yöneticiden geldiğini söylüyor.  Yönetici, bu düşünce yapısını benimsediğini ve bu davranışları başkalarına öğretmek konusunda heyecan duyduğunu iletmiş. Bununla birlikte benimsediği yeni yaklaşım ile en çok kazananın kendi olduğunu ifade etmiş.

Çalışan bağlılığının niteliğini belirleyen şey insanların günlük motivasyon kalitesidir. En iyi sonucu elde etmek istiyorsanız, erken müdahale edin;  daha etkin ve kalıcı motivasyon yaklaşımları kullanın. Kişilerin daha derinde kalan ihtiyaçlarını karşıladığınız takdirde alacağınız sonuçlar sizleri hayrete düşürecektir.

 


 

Motivasyon yaklaşımınızı nasıl iyileştireceğinizi öğrenmek ister misiniz? O zaman bu canlı web etkinliğinde bize katılın!

 

İnsanları Motive Etmek Neden İşe Yaramaz… İşe Yarayan Nedir?

 

Sizin için uygun olan iki tarihten birini seçebilirsiniz!

  • 25 Şubat 2015, Çarşamba, TSİ 18:00
  • 26 Şubat 2015 Perşembe TSİ 06:00

Ciddi bir çalışan bağlılığı girişiminde yer alıyorsanız, bu etkinlik tam size göre! Motivasyonu, çalışan bağlılığının kaynağına bağlayan ve çığır açan araştırmayı nasıl kullanacağınızı öğreneceksiniz. Böylece zamanla bağlılığı yüksek, üretken, yaratıcı ve gelişen iş gücünü yaratabilirsiniz!

Motivasyon uzmanı Susan Fowler, Blanchard Araştırma Bölümünün Başkanı Drea Zigarmi ve çok satan kitapların yazarı Ken Blanchard,  insanların başarılı olduğu bir iş ortamını yaratmak için atılacak adımları anlatacak.

 

Bu etkinlikte üzerinde durulacak konular:

  • Çalışan bağlılığının temel kaynağı nedir?
  • Çalışanlarınızın hangi tür motivasyona sahip olduğu neden önemlidir?
  • Optimal Motivasyon, çalışan bağlılığını nasıl besler?

Videoların, kurumsal örneklerin yer aldığı  etkinlikte konuya uluslararası perspektiften bakılacak ve uzmanlara sorularınızı canlı olarak yöneltebileceksiniz. 60 dakikalık bu web etkinliğini kaçırmayın.  Bu fikirlerin, yüksek performanslı, bağlılığı yüksek, optimal motivasyona sahip bir iş ortamını yaratmakta size ve kurumunuza nasıl yardımcı olacağını öğrenin.

 

Kayıt olmak için tıklayınız.