Takımınızı Ortak Bir Vizyon İle Birleştirin

Etkin bir takım, ortak bir hedefe yönelik çalışmak için toplanan farklı altyapı ve deneyimlere sahip insanlardan oluşur. Bununla birlikte bir çok takımın yüksek potansiyele ulaşamadığını görürüz. Bunun en temel nedeni, takım üyelerinin; takım amacı, değerleri ve varılacak nokta konularında, bir başka deyişle ortak bir vizyon üzerinde anlaşmamaları ve ortak bir anlayışta birleşmemeleri olarak karşımıza çıkar.

Vizyon konusunda uzman ve "Tam Yol İleri!: İş ve Özel Hayatınızda Vizyonun Gücünü Ortaya Çıkarın" adlı kitabı Ken Blanchard le birlikte yazan Jesse Lyn Stoner'ın inancına göre takım üyeleri temel anlaşmalarını yaptıklarında yol boyunca daha az zaman harcayorlar. Çakışan öncelikler daha az oluyor çünkü takım üyeleri herkesin aynı yönde, aynı değerlerle yol aldıklarına güveniyorlar.

Takımlar vizyona paralel amaç ve değerler yarattıklarında, bu, onların iş yapmallarına, işlerine bağlı kalmalarına ve ortaya çıkan fırsatları fark etmelerine imkan verecek enerji, tutku ve bağlılığı ortaya çıkarıyor.

 

MÜMKÜN OLDUĞUNCA AÇIK VE NET OLUN

Kelimelerin tek başlarına farklı insanlara farklı anlamlar ifade etmesi yüzünden, ilk defa toplanan takımlar için ortak değerlerin belirlenmesinde zorluklar yaşanabilir. İşin anahtarı, kelimelerin açık ve net olarak tanımlanmasıdır. Örneğin Stoner, Seapoint Center'ın dört temel değerinin, şeffaflık, işbirliği, başarı ve koruyuculuk olduğunu belirtiyor. Ek açıklama olmaksızın, takım üyeleri için bu kelimeler tek başlarına oldukça geniş yorumlara açıktır. Yanlış anlaşılmaların önüne geçmek için takımın bu kelimelere açıklık ve netlik kazandıran örnekleri aşağıdadır:

  • Şeffaflık—Açık, dürüst ve samimiyiz. Gerçeği arar ve yüzleşiriz. Yaptığımızı, söyler, söylediğimizi yaparız.
  • İşbirliği—Kendi uzmanlığınızı ortaya koyar, diğerlerinin uzmanlıklarından yararlanarak onları işe katarız. Yeni fikirler ve yaklaşımlara açığız. Duyma ve anlama konularında iletişim içinde olma sorumluluğunu alırız.
  • Başarı—Profesyonelliğimizi, becerilerimizi ve bilgimizi en yüksek standartlarda tutarız. Müşteri ve paydaşlara karşı sorumluluklarımızı yerine getiririz. Başarı ve hatalarımızdan ders alırız.
  • Koruyuculuk—Sağlıklı, sürdürülebilir bir dünyaya katkıda bulunuruz. Toplumların ve küresel çevremizin gelişimine yardımcı oluruz.
     

MÜŞTERİNİZ AKLINIZDAN ÇIKMASIN

Açık bir şekilde üzerinde anlaşılmış amaç bir takımın temel bileşenidir. Bu konuda hemen herkes hemfikirdir fakat çoğu çalışan takımlarının amacını, sağladıkları hizmet ya da ürün perspektifinden tanımlar. Etkin liderler, takımlarının amacını, hizmet ve ürünlerinden yararlananların bakış açılarından tanımlarlar. Bu, takımlarının gerçekte hangi işi yaptıklarını anlamalarına yardımcı olur.

Açık bir vizyona sahip, amaç ve değerleri uyumlu takımlar, diğer takımlarla daha etkin bir şekilde çalışabilirler. Stoner'ın bunu anlatan mükemmel bir hikayesi var.

"Bir kaç yıl önce, Fortune 1000'de bulunan bir kurumun muhasebe departmanından biri ile konuşuyordum. Bana en büyük problemlerinin diğer departmanlarla işbirliği içinde çalışamamak olduğunu söylemişti. Raporlarını zamanında hazırlamaları için gereken bilgileri alamadıklarını ve çoğu kez bu bilgileri elde etmek için ciddi çaba, zaman ve enerji harcamak zorunda kaldıklarını anlatmıştı."

"Kendi görevlerinin finansal bilgileri toplamak ve organize etmek, geri kalan herkesin görevinin ise talep ettikleri bilgilerin kendilerine sunulması olduğuna inanıyorlardı."

İlginç bir şekilde, diğer departmanlardan kişilerle konuştuğumda ise onların olaya böyle bakmadıklarını keşfettim. Onlara göre, muhasebe departmanı sayı polisiydi"—sürekli onlardan bilgi isteyen ve onlara işlerini yapmalarında yardımcı olacak hiçbirşey vermeyen bir taraf. Bu yüzden de talep edilen bilgileri, makbuzları ve kayıtları sağlamakta bir miktar yavaş davranıyorlardı.

Bir takım toplantısında, muhasebe departmanı, diğer departmanlar tarafından nasıl algılandıklarını değerlendirmek istedi. Gerçekte hangi işi yaptıklarını sordu. Bu girişim sonucunda muhasebe departmanı, etkinliklerini tamamlamak için bilgi talep etmeyi durdurdu. Yerine liderlerle hangi bilgiye, ne zaman ve hangi formatta ihtiyaç duyduklarını sordu. Sihirli bir şekilde, güvenilirlikleri on kat arttı ve diğerleri onları gerçek iş ortağı olarak görmeye başladılar."

Takımlar kendi vizyonlarından emin olduklarında, diğer takımlarla gerçek iş ortakları olarak daha etkin bir şekilde çalışırlar.

 

HESAP VEREBİLİRLİK YAŞAMA VİZYON GETİRİR

Bir takımın amaç, değerler ve geleceğin resmini belirlemesiyle birlikte o takımın yapması gerekenin vizyonunu yazılı hale getirmesi olduğunu vurguluyor Stoner. "Eğer vizyonunuzu yaşamıyorsanız, yazılı hale getirmenizin de faydası yoktur. Yazılı hale getirmeniz, artık vizyonunuzun önde ve merkezde olması demektir. Seapoint'te biz, vizyon ve değerlerimizi web sitemizde yayınlarız. Çünkü hem müşterilerimizle hem de birbirlerimizle çalışırken aynı vizyon bize rehberlik eder."

Stoner sonuçta, takım üyelerinin vizyonlarını yaşamaları konusunda birbirlerini hesap verebilir olmalarını öneriyor.

Stoner'ın kelimeleri ile "Kuralların çiğnendiğini görmezden geldiğinizde, tüm takımınız inanılırlığını kaybeder ve değerleriniz anlamsızlaşır. Değerleriniz açık bir şekilde tanımlandığında, hesap verebilirlik üzerine konuşmaları çok daha etkin yaşanır ve hissedilir. Bu konuşmalar, kızgın suçlamalar biçiminde değil, mantık çerçevesinde yürütülebilir.

 

VİZYONUNUZA YÖNELİK EYLEME GEÇİN

Çalışanın çoğu takımlarının bir vizyonu olamayacağına, çünkü kurumlarının da bir vizyona sahip olmadığına inanırlar. Gerçekte ise bir kurumda vizyon, herhangi bir yerden başlayabilir.

Yönetim gurusu Peter Senge'e göre, "Paylaşılan bir vizyonu yaratmanın ilk adımı, geleneksel olan 'vizyonu üst yönetim belirler ya da kurumsal bir planlama sürecinden çıkar' inancının terk edilmesidir."

Her ne kadar böyle bir inisiyatif, en son aşamasında lider desteğine ihtiyaç duyacaksa da, kurumun herhangi bir noktasından başlayabilir. Üst yönetim desteğine ihtiyaç duymadan yöneticilerin yapabilecekleri bir çok şey vardır. Bu, kendi etki alanınızda liderlik sağlamak için sorumluluk almanızdır.

Liderlik sadece doğru yönetim uygulamaları ile sınırlı değildir. Tam Yol İleri! kitaplarında Stoner ve Ken Blanchard'ın paylaştıkları üzere, "Liderlik bir yerlere varmakla ilgili bir kavramdır."

Nereye gitmek istiyorsunuz? Takımınızı nereye taşımak istiyorsunuz? Kurumunuzu nereye götürmek istiyorsunuz? Orası neresiyse, bugün işe başlayın.

 


Kişi, takım ve kurum düzeyinde güçlü bir vizyon yaratma üzerine daha fazlasını öğrenmek ister misiniz? O halde 19 Mayıs'taki ücretsiz webinarımızda bize katılın!


AMAÇ, TUTKU VE ANLAMLI İŞ—İSTEDİĞİNİZ YERE VARMANIN YOLU

19 Mayıs 2011, Perşembe

TSİ:19:00–20:00

Her türlü iyi performans açık amaçlarla başlar. Nereye gittiğinizi bilmiyorsanız, oraya varma ihtimaliniz oldukça düşüktür.

Kendiniz, takımınız ve kurumunuz için açık ve net bir vizyon belirlemeniz, varmak istediğiniz yere ulaşmada ilk adımınızdır. Bu webinarda, vizyon uzmanı Jesse Lyn Stoner, başarıyı yakalamak için ayrıntılı bir planı nasıl oluşturacağınızı gösterecek. Katılımcılar şunları öğrenecekler:

  • Takımdaki herkesin kendini adamasını sağlayacak anlamlı bir vizyon nasıl yaratılır?
  • Varılmak istenen noktaya ulaşmanıza yardım edecek hedefler nasıl belirlenir ve eylem adımları nasıl atılır?
  • Doğru yolda kalmanızı sağlayacak ve vizyonunuzu gerçeğe dönüştürecek altı yaklaşım.

Kişisel, takım ve kurumsal başarınız için ilk adımı atma fırsatını kaçırmayın.

İngilizce gerçekleşecek webinara katılmak için, şimdi kaydolun.