Yeni Yöneticiler için En Büyük Zorluklar

"Yeni yöneticilerin en büyük zorluklarının başında çalışanların iş yaklaşımlarının kendilerinden farklı olabileceğini anlamaları ve bunu takdir etmeleri gerektiğini öğrenmeleri gelir. 'Ben olsam, böyle yaparım' ifadesi, bir liderin kullanımı için en tehlikeli ifadelerden biridir. Böyle söylediğimizde, kişinin davranışını anlama, karşılama ve davranışı üzerinde başarılı bir şekilde çalışma fırsatını da kaçırmış oluruz," diyor Kıdemli Blanchard Danışman Ortağı Ann Phillips ve şu şekilde devam ediyor:

"Çoğu profesyonelin yöneticiliğe yükseltilmelerinin nedeni, bireysel olarak değerli katkılar sağlamalarıdır. Güçlü planlama, detaylarda dikkat ya da etkili uygulama gibi beceriler ile gelen başarılarından dolayı, bu yeni yöneticiler başkalarının da aynı şekilde çalışmak zorunda olmadıklarını anlamakta zorluk çekerler."

Ann Phillips açıklamaya devam ediyor: "Bazen işler yolunda gitmediğinde, bu yöneticiler için işi kendi başlarına halletme eğilimine karşı durabilmeleri büyük bir zorluktur. Kanıtlanmış beceri ve bağlılığa sahip olsalar bile başkalarının işi yürütmesine izin vermek onlara zor gelir. İşi oluruna bırakıp yönlendirme yapmadan işin başarılı bir şekilde sonuçlanmasını beklemek onlar için kolay bir şey değildir."

 

ESKİ ÇALIŞMA ARKADAŞLARINI YÖNETME

Yeni yöneticiler için —özellikle eski çalışma arkadaşlarının yöneticisi pozisyonuna yükseltilenler için— ikinci bir zorluk da, daha dün yan yana çalıştıkları arkadaşlarına nasıl yöneticilik yapacaklarıdır.

Ann Phillips yeniden açıklıyor: "Yöneticiler iki tarafa da adımlarını kaçırmadan, ince bir hattı takip etmeliler. Eski çalışma arkadaşlarınızla ilişkilerinizi aynı şekilde sürdürmek istersiniz ama yönetici rolünüz ile algılanabilmeniz için kendinizi bir ölçüde çekmeniz gerekir.”

Ann Phillips kendi deneyimlerini paylaşıyor: "Kariyerimin başlarında, eş düzey olduğum bir grup ile birlikte çalışıyordum. Yükselmemin sonucunda, onlardan beni yöneticileri olarak algılamalarını istedim. O zaman gördüm ki bu ilişkinin başarısı için iki ana koşulun yerine getirilmesi gerekiyor: Saygı ve rollerin açıklığı."

"Her tür iyi performansın temelinde açık amaçlar mevcuttur ve her tür iyi ilişki de açık rollerle başlar. Bir yönetici, beraberce çalışmakta olan bir grup eş düzey çalışan arasından yükseltilmiş ise, arkadaşlarına ‘Artık ben şu alanlarda bu şekilde farklı davranışlar içinde olacağım ve karşılığında şunları bekliyorum,’ diyerek rollerin artık nasıl değiştiğini açıklamalıdır. Aksi halde her zaman yanlış anlaşılmalar ya da sürprizler yaşanabilir.”

 

GÜVENİN ÖNEMİ

Ann Phillips ayrıca yeni yöneticilere, çalışanlarına ilişkin yüksek beklentileri ile destek ve ilgilerini aynı düzeyde dengelemelerini öneriyor.

Ann Phillips’in kelimeleri ile “Çalışanların size bir lider olarak güvenmeleri gerekir. Bu da yapmacıklıktan uzak, kendiniz olmakla başlar, ilgilendiğinizi göstermekle devam eder ve söylediklerinizi yapmakla tamamlanır.”

Yeni bir yönetici olarak, yönetim stilinizi doğru yönde kullanmanız önem taşır. Çalışanlarınızın, onlar için en iyisini düşündüğünüze, kazanmaları için onları hazırladığınıza ve tehlike oluşturmadığınıza inanmaya ihtiyaçları vardır. Bu beklentilerini boş çıkarmayacak uygun davranışlar içinde olmanız önemlidir. Bunlar eninde sonunda gündeme gelecektir. Gerçekten ilgilendiğinizi gördüklerinde bu, birçok sıkıntılı durumu göz ardı etmelerine, sizin hatalarınızı affederek sizi takip etmeye devam etmelerine imkan verir.”

 

YALNIZ KALMAYIN

Bireysel katkı sağlayıcılıktan yöneticilik pozisyonuna geçiş oldukça büyük bir adımdır. Şaşırtıcı bir şekilde çoğu kurum, yöneticiliğe yeni terfi eden profesyonellerini, işin en önemli kısmı olan diğerlerinin işlerini yönetme konusunda kendi başlarına bırakmaktalar.

Ann Phillips’in açıklamasıyla, “Her seferinde beni şaşırtır, yıllardır liderlik eğitimlerim sonrasında katılımcılardan bazıları yanıma gelir ve şu yorumu yaparlar ‘Keşke bu eğitimi 20 yıl önce almış olsaydım.’”

“Bir günlük Çok Boyutlu Liderlik® II programına katılım uzun yıllardır yöneticilik yapanlar için bile, ufuklarını ciddi oranda açabilecek bir deneyimdir. Bu kadar sağlam bir liderlik modeli ile daha önceden karşılaşmamışlardır. Çoğu yönetici; raporlar, toplantılar, takip etmeleri gereken süreç ve prosedürler ve benzeri işlevsel gereklilikler üzerine birçok şey öğrenir. Ancak nedense çalışanlara nasıl liderlik edileceğini, ilişkilerin nasıl geliştirileceğini, çalışanlarının ihtiyaç duyduklarını onlara nasıl sağlayacaklarını, çalışanların kazanmaları için onları nasıl hazırlayacaklarını öğrenmezler.

Ann Phillips öneriyor ve açıklıyor: “Yeni bir yönetici olarak gözlerinizi dört açın. Gidebildiğiniz kadar eğitime gidin. Kurumunuzdaki diğer başarılı ve etkili yöneticilerden öğrenin. İyi bir başlangıç yapmanın ve başarmak için ihtiyaç duyduğunuz desteği almanın en iyi yolu budur.”

Kurumlar çoğu zaman, yüksek performans potansiyeline sahip liderlerini belirlemek için çok çalışıyorlar ancak o noktada duruyorlar. Yeni yöneticilere, doğru eğitim ve destek sağlandığında ilişkileri daha kısa sürede gelişiyor ve çalışanlar daha verimli oluyorlar. Bu eğitim olmazsa büyük ihtimalle, eninde sonunda moral, motivasyon ve performansta bir azalma yaşanacaktır. Rollerin netliği, eş düzey çalışanların ilişkileri ve yönetimin hesap verebilirliği üzerine yeni yöneticilerine yardımcı olan kurumlar, yeni yöneticilerle onlara bağlı çalışanların doğru adımlarla devreye girmelerini de sağlamış olurlar.

 


Yeni yöneticilerinizi yeni konumlarına etkin ve hızlı bir şekilde alıştırma konusunda daha fazla bilgi sahibi olmak ister misiniz? O halde ücretsiz webinarımızda bize katılın!

YENİ YÖNETİCİLER İÇİN OLMAZSA OLMAZLAR: SAYGI, GÜVEN VE HESAP VEREBİLİRLİK

22 Eylül 2011, Perşembe

TSİ:19:00–20:00

Yöneticiliğe ilk adım atmak ve bir grup çalışanın sorumluluğunu almak, en deneyimli profesyoneller için bile zorlu bir süreçtir. Bireysel katkı sağlamaktan, başkalarının işlerini takip etme pozisyonuna geçiş, bir çok zorluğu da beraberinde getirir. Bu noktada hem kendi işinizi hem de sorumlu olduğunuz kişilerin işlerini düşünmek zorunda kalırsınız. Kendinizi bu yeni rol için tanımlarken işler oldukça karışık gelebilir. Eş düzey çalışandan yönetici pozisyonuna geçerken, ilişkilerde de değişiklikler olur.

Bu webinarda, Blanchard Kıdemli Danışman Ortağı Ann Phillips üç temel yeterlilikte—Saygı, Güven ve Hesap Verebilirlik— nasıl ustalaşacağınızı gösterecek. Takımınızın üretkenlikte çıtayı yükseltmesini bekliyorsanız, bu üç alanın üzerinde de gerektiği şekilde durmanız gerekir.

Bu webinarda, çalışanların içindeki en iyi potansiyeli ortaya çıkarmak için aşağıdakiler de dahil olmak üzere uygulaması kolay stratejiler öğreneceksiniz:

  1. Saygı— Çalışanlarınızın saygısını nasıl kazanırsınız—ve karşılığını nasıl gösterirsiniz?
  2. Güven—Her yeni liderin yüzyüze kaldığı dört zorluk.
  3. Hesap Verebilirlik—Neden başkalarından en iyi potansiyeli beklemelisiniz ve nasıl elde edersiniz?

Liderlik öğrenilebilir bir yeterliliktir. Bu üç temelde ustalaşarak liderlik yolculuğunuza doğru adımlarla başlama fırsatını kaçırmayın.

Webinar dili İngilizce'dir.

Webinara katılmak için, şimdi kaydolun.