Zorlu Görüşmeleri Güvenle Ele Alın

"Çoğu yönetici zorlu görüşmelerle yüz yüze kaldığında bir miktar isteksizlik duyar." diyor uyuşmazlıkları çözme uzmanı ve The Ken Blanchard Companies'in "Zorlu Görüşmeler" programının yazarlarından Eryn Kalish.

Bu gerçekleştiğinde, bir yönetici doğrudan yüzleşmek yerine, bazen kapanır ya da durumdan uzaklaşır. Belki bu strateji, durumu kısa vadede kurtarır gibi görünse de, sürekli uyuşmazlık ve anlaşmazlıklardan kaynaklı uzun süreli zararı, verimlilikte ve moralde ciddi düşüş olarak karşımıza çıkar. Görüşmenin konusu ister performans geribildiriminde zor bir mesaj vermek olsun, ister düşüncesiz bir davranışa karşı çıkmak olsun, yöneticilerin yapması gereken bu "rahatsızlık" ortamına doğru hamle etmek olmalıdır.

"Çoğu insana zor meselelerden kaçınması ya da üstünü örtmesi öğretilmiştir." diye açıklıyor ve devam ediyor Kalish:

"Bazen bu tür bir görüşmeye girişirlerse durumu daha kötüleştirebileceklerinden korkarlar. Bu nedenle de yöneticiler çoğu zaman olumsuz duygu ve düşüncelerini bastırarak ya da görmezden gelerek, bunların bir şekilde yok olacağını umarlar. Maalesef çok nadir olarak umulan kendiliğinden düzelme olayı gerçekleşir, yerine kısa sürede tüm takım sallanmaya ve problem de büyümeye başlar.”

Sonunda karşımıza çıkabilecekler de zarar görmüş ilişkiler, geciken projeler veya sadece işinden soğuyan çalışanlardır.

"Eğer bir mesele krize dönüşürse, kararlar da oldukça eksik bilgilerle alınır. Böylece de ortamın ısındığı, çalışanların patlamaya hazır hale geldiği bir anda, mantıklı düşünme becerisinin kaybolduğu bir mesele ile uğraşmak durumunda kalırsınız."

Günümüzün iş dünyasının hızla ortaya çıkan talepleri, yöneticilerin iş ortamlarındaki hassas konulara etkin bir şekilde hitap etme zorunluluğunu da beraberinde getirmiştir. Bu ve bunun gibi olgular nedeniyle Kalish'in inancı, yöneticiler işyerlerinde özel ortamlar yaratmalılar. Böylece bu özel, güvenli ortamlarda, çalışanlar ve yöneticiler, baskılanmaya çalışılan meselelere hitap edecek görüşmelerini yürütülebilirler.

 

YÖNETİCİLER İÇİN 5 ADIMLI BİR SÜREÇ

Zorlu görüşmeler yürütmede ihtiyaç duydukları becerilerini geliştirmeleri için Kalish, yöneticilere duyduklarından "rahatsız" bile olsalar, nasıl dinleyeceklerini, nasıl karşılarındaki kişiyi konudan uzaklaştırmadan düşüncelerini açıkça söyleyebileceklerini öğretiyor.

"Kavramlar kolayca anlaşılsa da, uygulamada duygusal olarak rahatsızlıklar yaşanabilir" diye açıklıyor Kalish. Buna yeni başlayan yöneticilere yönelik Kalish, kendilerini daha rahat hissetmelerini ve karşılarındakinin duygularına daha açık olmalarını sağlayacak beş beceriden bahsediyor.:

 

  1. Endişeleri doğrudan belirtme. Karşıdaki kişiyi konudan uzaklaştırmadan düşünüleni açıkça söyleme. Neyin önemli olduğunun özüne, nasıl ulaşılacağının anlaşılması.
  2. Daha derin bir anlayış için bilgi sondajı. Konuşma konusunda kararsız olan bir kişiden daha fazla bilginin nasıl alınacağını öğrenme. Meseleye yardımcı olacağı durumlarda, nazik ama kesin bir şekilde, birisinin açıkça konuşmasını sağlayacak sondajın nasıl yapılacağının öğrenilmesi.
  3. Candan dinleyerek diğerleri ile bağ kurma. Rahatsızlık verse de dinleyebilme. Kendi tepkilerinizle başedip, karşıdakinin söylediklerini anlamak için dinlemenin öğrenilmesi.
  4. Vücut diline dikkat etme. Vücüt diline dikkat ederek duyduklarınız ile gördükleriniz arasındaki çelişkilerin fark edilmesi. Kaç defa toplantılarda her şey yolunda sözünü kullanmasına rağmen vücut dilinin açıkça hiç de öyle söylemediği insanlarla karşılaşmışsınızdır? Şeytana uyup, “E iyi o zaman. Devam edelim.” demeyin.
  5. Geleceğe odaklanılması, ama ancak herkes ilerlemeye hazırsa. Eyleme geçme konusunda doğal ve genelde olumlu eğilime sahip yöneticiler için bu bir zorluk olabilir. Zamanından önce ilerlemeyi teşvik etme eğilimine direnmeyi öğrenin. Zorlu görüşmelerde, gerçek meseleler başta gün ışığına pek çıkmaz ve sonrasında sağlıksız yollardan ortalığa sızar.

 

DAHA AZ DEĞİL DAHA FAZLA İLETİŞİM

Belirsizlik ortamlarında, çalışanlara desteğinizi arttırmanız önemlidir.

Kalish'in açıklamasıyla, “Eğer çalışanlar sıkıntılarını içlerine atıyorlarsa, kızgınlık ya da korkudan donmuş durumdalarsa veya her an patlayıp saldırıya geçeceklermiş gibi hissediyorlarsa, günümüzün zorluklarını nasıl aşabiliriz? Canlı ve istekli çalışanlara ihtiyacımız var. Onlarla ilişkiyi ya da kendi canlılığımızla olan ilişkimizi koparmayalım. Verimli ve başarılı olmak, hepimizin istediği enerjimizi serbest bırakmak için buna hemen şu anda ihtiyacımız var.”

Günümüzde yöneticilerin sahip olabilecekleri en muhteşem becerilerden biri, kendi düşünce ve sezgilerimizi dinlemek kadar, karşımızdaki kişinin bakış açısını tam olarak anlamak için onun düşünce ve sezgilerini nasıl dinleyeceğimizi bilmektir.

Bu zorluğu aşmayı arzu eden yöneticiler için sonuçlar geniş kapsamlıdır. Örnek olarak performans meselelerinin daha hızlı çözülmesi, daha iyi iş ilişkileri, daha az şikayet, düşen gerilim ve daha az kurumsal krizler verilebilir.

En zor zamanlarda bile, insanlar iş arkadaşları ile dönüşümcü bir şekilde çalışabilirler. Kurumunuz içindeki görüşmelerin frekansını ve kalitesini arttıracak yollar aramaya, hemen bugün başlayın.

 


Kurumunuzda iletişim becerilerini geliştirme konusunda daha fazla bilgi sahibi olmak ister misiniz?O halde ücretsiz webinarımızda bize katılın!

 

ZORLI GÖRÜŞMELER: UYUŞMAZLIĞI YARATICILĞA DÖNÜŞTÜRECEK 5 İLETİŞİM BECERİSİ

17 Kasım 2010, Çarşamba

TSİ:19:00

Değişen bir dünyaya uyum gösterme çabası içindeki organizasyonlarda, zorlu görüşmeler yürütebilme kapasitesine sahip olmak anahtar yetkinliklerden biri olmuş durumda. Görüşmenin konusu, ister performans geribildiriminde zor bir mesaj vermek olsun, ister düşüncesiz bir davranışa karşı çıkmak olsun, zorlu görüşmeler yürütmekte isteksizlik, çoğu yönetici için ortak bir sıkıntı kaynağı.

Bu webinarda, kişilerarası ilişkiler danışmanı ve Blanchard Zorlu Görüşmeler Programı yazarlarından Eryn Kalish, en zorlu, yoğun ve duygusal olarak yüklü görüşmelerle başa çıkabilmenizi sağlayacak beş adımlı bir modeli paylaşacak.

Webinar katılımcıları olarak sizler, herhangi bir görüşmeye içsel olarak nasıl hazırlanacağınızı ve aşağıda verilen birbirine bağlı beş adım üzerinde nasıl uzmanlaşabileceğinizi öğreneceksiniz:

 

  • Endişelerinizi doğrudan belirtme
  • Daha derin bir anlayış için bilgi sondajı
  • Candan dinleyerek diğerleriyle bir bağ kurma
  • Vücut diline dikkat etme
  • Mümkün olduğunca geleceğe odaklanma

 

Uyuşmazlıklardan verimliliği arttıran bir araç olarak yararlanarak saygılı, karşılıklı güvene ve yaratıcılığa sahip organizasyonları nasıl kurabileceğinizi gösteren stratejileri öğrenebileceğiniz bu fırsatı kaçırmayın.

 

Webinara katılmak için şimdi kaydolun.