x
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.

ARAŞTIRMALAR

Kriz Zamanlarında Dayanıklılığı Geliştirmek
Yeni Blanchard araştırması sıkıntılı bir süreçte başarılı olmak için nasıl kapasitemizi artıracağımızı inceliyor.
Liderlikte Durumsal Bir Yaklaşım Niçin Önemlidir?
İhtiyaçları olan yönlendirme ve desteği alan kişiler, işlerinde daha mutlu olurlar. Üstelik daha yüksek performans göstermeleri ve kurumlarında kalmaları da daha olasıdır. İşte bu son Blanchard araştırmasından elde ettiğimiz ana çıkarımdır. Bu araştırmada, hedef belirleme ve nasıl yapılacağını gösterme gibi Harekete Geçirme Davranışları ile kendi problemlerini çözme gibi Anlayış Davranışlarını inceledik. Ayrıca bu davranışların çalışanların güven ve esenlik algılarını nasıl etkilediğine de baktık. 
Etkili İletişimde Optimal Nokta
Etkili iş yeri iletişimi, yüksek performanslı bir kültürün bir göstergesidir, bilgi ve fikirlerin paylaşılmasını sağlar, yanlış anlaşılmaları önler ve hesap verebilirliği artırır. Corporate Finance Institute tarafından gerçekleştirilen bir araştırma, anket katılımcıları iletişim becerilerini en az yönetim becerileri kadar önemli olarak sınıflandırdı. 
Zorlu Zamanlarda Değişim Liderliğinin İşe Yaraması için Beş İletişim Stratejisi

Değişim durumlarında insanların içerisinden geçtiği beş endişe aşaması ve liderlerin değişim sürecinde her bir aşamada nasıl yanıt verebileceğini öğrenin.


 
Sanal Liderlik : Yeni Normalde Liderlik Etmek

Çoğu açıdan iyi sanal liderlik yüz yüze liderlik ile aynıdır. Liderlerin yapması gereken tüm önemli şeylerle ilgilidir ancak farklı bir ortamda yapılır.

SANAL ÖĞRENME İLE İLGİYİ CANLI TUTUN VE BAĞLILIĞI SAĞLAYIN

Chief Learning Officer dergisi tarafından yapılan bir araştırmaya göre, kurumların yüzde 75'i sanal öğrenmeyi kullanmış. Öğrenme profesyonellerine göre en etkin ikinci eğitim metodudur. Bu düşünceye katılan Training Industry ise sanal öğrenmenin, 65 Milyar dolarlık bir piyasa haline geldiğini belirtiyor.

ÖĞRENME TASARIMINDAKİ YENİLİKLER

Öğrenme bir yolculuktur ve stratejiler ve araçlarla desteklenmelidir. Ancak bu şekilde öğrenenlerin bilgileri ve öğrendiklerini sindirmeleri/kanıksamaları ve başarılı bir şekilde uygulamaları mümkün olabilir. bu yolculuk bir kere başladığında öğrenen kişilerde tutkuyu ateşler.

YÜKSEK PERFORMANSLI TAKIMLAR YARATMAK İÇİN NE YAPMALI

Her şeyin doğru işlediği başarılı takımlar, yaratıcılığı ve üretkenliği artırabilir. Ancak, organizasyonel performansın geliştirilmesi söz konusu olduğunda, pek de hatırlanmazlar.


 

 

 
2019 ÖĞRENME VE GELİŞİM TRENDLERİ RAPORU

Liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi profesyonellerinin odaklanmak istedikleri 1 numaralı alan nedir? The Ken Blanchard Companies anketine katılan gelişim profesyonelleri 100'den fazla alan belirledi. Beceri gelişimi, kültür ve yeni öğrenme yöntemlerine ilişkin en çok dile getirilen üç önemli alan tespit edildi. 

ZAYIF YÖNETİCİLERİN ŞİRKETİNİZE MALİYETİ

Liderlerin yöneticilik açısından zayıf davranışlar sergilemesi çalışan bağlılığını, uyumu, üretkenliği ve çalışanların kurum bünyesinde kalma oranlarını olumsuz etkiler.

KİŞİSEL LİDERLERİ GELİŞTİRMEK

Kurumsal yapılar ve iş modelleri geliştikçe liderliğin doğası da gelişmeye devam ediyor. En yaygın liderlik yaklaşımları değişiyor. Çalışanların kişisel lider olabilmek için bir adım öne çıkıp daha fazla sorumluluk almaları, farklı şekillerde katkı sağlamaları ve kendilerini yetkinlendirmek için yeni yollar aramaları bekleniyor. 

LİDERLİKTE BAŞARILI OLMAK İÇİN TEMEL BİLEŞEN : GÜVEN

Başarılı iş ilişkilerinin önemli bileşenlerinden biri olan güven işbirliğini sağlar, bilgi paylaşımını teşvik eder ve  açık sözlülüğü ve karşılıklı kabulu artırır. Bu araştırma çalışanın doğrudan bağlı olduğu lidere duyduğu güvenin unsurlarını inceliyor. Lidere duyulan güven; çalışan memnuniyeti, yıldız çalışanları elde tutma, bağlılık ve kurumsal vatandaşlık davranışları gibi performans sonuçlarını ve performansı doğrudan etkiler.

LİDERLİKTE EKSİK HALKA: KOÇLUK BECERİLERİ

Liderlerin koçluk becerilerinin etkilerini anlamak için The Ken Blanchard Companies® araştırma ekibi, lider koçluk davranışları ile güven, duygular ve çalışanların iş yeri ile ilgili niyetleri arasındaki bağı tespit etmek için bir araştırma yaptı.

İŞ YERİNDE Y KUŞAĞI

Pek çok yönetici Y kuşağını anlamakta ve onlara ilham vermekte zorlanıyor. Ancak bu büyük bir sorun oluşturuyor çünkü  iş gücünün  yüzde 36'sını  Y kuşağı oluşturuyor. Bu oran 2020'de yüzde 46'ya ulaşacak. Dolayısıyla, sadece Y kuşağına ilham verip günümüz iş dünyasının zorlukları karşısında bu yetenekleri doğru yönlendiren yöneticiler şirketlerini rekabette zirveye taşıyacaklar. 

OPTİMAL MOTİVASYON İŞ GEREÇLERİ

Opitmal Motivasyonu harekete geçirmek, hem bireyler hem kurumlar için iyi hissetmekten çok daha fazlasıdır. Kullanışlı ve beceri odaklı bir çerçeve ile bir eylem planı sağlar.
 

2. ÇALIŞAN TUTKUSU ARAŞTIRMASI

Çalışan Tutkusu bir kişinin değerlerine ve algılarına, yaşına, kurumda ve departmanda çalıştığı sürey göre değişkenlik gösterebilir. Bu araştırma, demografik unsurların çalışan tutkusu üzerindeki etkisine ışık tutmaktadır. Aynı zamanda çalışan tutkusu veya bağlılığının tanımını yaparken bağlı birer çalışan olabilmek için insanların yapması gerekenleri de netleştirir.

 
GERİBİLDİRİM KORKUSUNU YOK EDİN

"Geribildirim" kelimesini duyan herkes rahatsız edici ve olumsuz bir şey yaşamak üzere olduğu sonucuna varır. Ancak, geribildirimin olmadığı bir dünya düşünün—öğrenmeyi, gelişmeyi, kendimizi, perfromansımızı, davranışlarımızı ve hayatlarımızı geliştirmeyi bıraktığımız bir dünya. Pek çoğumuz, geribildirim vermek ve dinlemek konusunda isteksiziz, çünkü olumlu yönlerini fark edemiyoruz. 

 

ONLINE ÖĞRENME

Online öğrenme, katılımcılara nerede olurlarsa olsunlar ulaşabilme olanağı verir ve eğitim içeriğini tüm kuruma düzgün, elverişli bir şekilde verilmesini sağlar.  Etkili bir şekilde tasarlandığında, kurumunuzun tasaruf edeceği para ve zamanın yanısıra geleneksel sınıf içi eğitimler kadar güçlü olabilir. Dikkat edeceğiniz bazı  kurallar ile etkili online öğrenme çözümleri yaratabilir ve sunabilirsiniz. 

 
ÇALIŞANLARI ELDE TUTMA BECERİSİ

Günümüz kurumları ve yöneticileri, çalışanları nasıl elde tutacaklarını iyi biliyor olmalıdır. Çalışanları elde tutma stratejik bir inisiyatif olarak ele alınmalı ve bu konuya karlılığa verildiği kadar önem verilmelidir. Bu demek oluyor ki çalışanları kurum bünyesinde tutmak için alınan önlemlere dikkat etmek, gerçekçi hedefler belirlemek ve insanların işten neden ayrıldığını veya neden aynı kurumda çalışmaya devam ettiğini iyi anlamak gerekir. 

YENİ NESİL ÇALIŞANLAR

Farklı jenerasyonların bakış açıları, tutum, ihtiyaç ve beklentileri farklılıklar gösterir. Bu farklılıkları anlamak ve bu konuda farkındalık oluşturmak birlikte çalıştığımız insanları daha iyi anlamamızı sağlar. Aynı zamanda gelecek nesille birlikte iş yerinde ne gibi değişimler yaşanacağını öngörebilmemize de olanak sağlayacak bir çerçeve oluşturur.  Jeneasyon farklıkları verimlilik ve çalışan performansı açısından bir kurumun rekabet avantajı haline gelebilir. 

5. ÇALIŞAN TUTKUSU ARAŞTIRMASI
 

En iyi iş ilişkileri ortaklıklardır. Lider ile bağlı çalışan arasında iletişim, çalışma tarzı, geribildirim, yönlendirme ve destek konularında işbirliği kurulmasını gerektirir. Bir seçim hakkımız olsaydı, pek çoğumuz kendi gündemine odaklanan bir lideri değil; bizim çıkarlarımızı kalpten gözeten, gelişmemize yatırım yapan ve ihtiyaçlarımızı karşılamaya odaklanmış bir lideri tercih ederdik. Başkalarının gelişmesine odaklanmış bir lider kendine hizmet eden bir liderden  daha az etkin olduğunu söylemek mümkündür. 

4. ÇALIŞAN TUTKUSU ARAŞTIRMASI

Çalışan bağlılığı yüksek bir iş ortamı yaratmak için gereken faktörlere ve iyileştirmek için neler yapılması gerektiğine dair pek çok şey söyleniyor. Peki en önemlileri hangileridir? Motive eden iş ortamını yaratmaktan kimler sorumludur? İlk kademe yönetici mi yoksa üst düzey yönetici mi? Çalışanların bu süreçte nasıl bir sorumlulukları vardır? 

 

KRİTİK LİDERLİK BECERİLERİ

Güçlü liderlik, bir kurumun omurgasıdır. Liderler vizyonu oluşturur, stratejileri destekler, kurumun ilerlemesi için bireysel işgücünün gelişiminde katalizör vazifesi görür. Bununla birlikte, liderlik anlaşılması zor özelliklere sahip olarak görülebilir. Liderlerini, potansiyellerinin en üst noktasına ulaştırmak, günümüz kurumlarının karşısındaki en büyük zorluklardan biri olarak durmaktadır. 

6. ÇALIŞAN TUTKUSU ARAŞTIRMASI

Çalışanlar yöneticileriyle daha fazla toplantı yapmak istiyor. The Ken Blanchard Companies ve Training Magazine tarafından yürütülen anketin ortaya koyduğu temel bugulardan biri bu sonuç oldu. 700'den fazla Training Magazine abonesinin ankete katıldı ve bire bir görüşmelerile ilgili deneyimlerini paylaştılar. Okuyuculara birebir görüşmelerden ne bekledikleri ve gerçekte ne yaşadıkları soruldu. Konuşulanlara yeni bakış sağlayan bu araştırma çalışanların ihtiyaçlarının karşılanıp karşılanmadığını inceliyor.  

ÖĞRENME TASARIMINDA İNOVASYON: DÖNÜŞTÜREN ÖĞRENME DENEYİMLERİ

İyi bir öğrenme deneyiminin bizi tamamen değiştirme, gelişmemize yardım etme ve hayatlarımızı olabilecek en iyi hale getirme potansiyeli vardır. Profesyonel bir ortamda öğrenme, insanlara başarılarını artırma, mevcut bilgi ve becerilerini geliştirme imkanı verir. Ancak çoğunlukla eğitim verenler, katılımcıların öğrendiklerini içselleştirmelerine, kullanarak öğrendiklerini devam ettirmelerine olanak sağlayacak şekilde içeriği aktarmaz.

 

EĞİTİM YATIRIMINIZDAN EN YÜKSEK FAYDAYI SAĞLAYIN

Kurumlar çalışanlarını en yüksek potansiyellerine ulaştırmak amacıyla eğitime milyonlarca dolar harcıyorlar. Maalesef, dünya daki en iyi eğitim bile,—beraberinde sürdürülebilir sonuçlar yaratacak bir süreç yürütülmeksizin—herhangi bir fark yaratamaz. 

 

LİDERLİK KAZANÇ ZİNCİRİ

Bu çalışmaya kadar, liderlik kapasitesinin kurumsal başarı için kritik bir faktör olduğu zaten bilinmekteydi, ancak liderliğin kurumların uzun dönem üretkenlik ve karlılıklarına etkisi üzerine çok az araştırma yürütülmüştü. 

 

DEĞİŞİMİN KURUMDA TUTUNMASI İÇİN LİDERLİK STRATEJİLERİ

2008'de Ken Blanchard Companies tarafından yürütülen bir çalışma, kurumların yüz yüze kaldıkları zorlukların, nasıl bir etkin değişim liderliği gerektirdiğinin resmini çiziyor.

Etkin bir değişim liderliği stratejisi olmaksızın, bu zorluklar önemli başarısızlıkların habercileri olacak ya da en iyi ihtimalle işleri aksatacaktır. Liderler, başarılı olmak için, çoğu değişim çabasının neden başarısızlığa uğradığını anlamalıdır.

Değişime liderlik sanatında ustalaşmanın gizemli ya da karmaşık bir sırrı yoktur. Kurumlar, endişe aşamalarını nasıl ele alacaklarını, değişimin her aşamasında katılım ve etkiyi artırmak için hangi stratejilerle cevap vereceklerini liderlerine öğreterek, gelecek için değişim kapasitesi oluştururlar. Böylece kurumlar değişimleri başarı ile başlatma, uygulama ve yerleştirme olasılıklarını artırlar.

MÜŞTERİ SADAKATİNİN ANAHTARI

Blanchard International, kurumların yüz yüze olduğu kilit meseleleri anlamak için, her yıl bir araştırma yürütüyor. Araştırmanın, "Hitap Edilmesi Gereken En Önemli Yönetim Zorlukları" başlığında, arka arkaya son beş yıldır müşteri sadakati dördüncü sırada yer alıyor ve katılımcılarda 2010 yılına yaklaşırken bunun daha da yukarılara çıkacağı beklentisi var. Aynı araştırmanın "Çalışanlarda Geliştirilmesi Gereken Beceriler" başlığında ise birinci sırada yönetim becerisi belirlenmekle birlikte, az farkla ikinci sırada müşteri ilişkileri geliyor. 

1.ÇALIŞAN TUTKUSU ARAŞTIRMASI

Blanchard International'ın bu raporu, çalışan tutkusu üzerine bir yıllık çalışmanın ürünüdür. Bu raporda kuruma karşı uzun dönem bağlılığı, zirve performansı ve düşük çalışan devir hızını getiren olumlu duygusal kafa yapısını yaratan, sekiz faktör belirlendi.