x
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz.
Akıl ve Mantık Işığında Kalpten Liderlik Yaklaşımı

Ken Blanchard ve Scott Blanchard, farklı nesillerden iki lider olsalar da aynı hedefte birleşiyor: akıl ve mantıkla kalpten liderlik yaklaşımını günümüz liderlik uygulamalarına aşılamak. Bu, Ken Blanchard'ın 50 yılı aşkın bir süredir savunduğu ve Scott Blanchard'ın yeni nesil iş yeri için yeniden şekillendirdiği bir kavram.

Yakın zamanda ikisiyle, insanların enerji ve gayretini ortak bir hedefte toplama konusunda nelerin değişip nelerin değişmediğini konuştuk.

Ken; liderliğin bir ortaklık olduğundan bahsediyor ve liderliğin insanlara yapılan bir şey değil, insanlarla birlikte yapılan bir şey olduğunu söylüyorsunuz. Bu ayrımdan kastınız nedir?

“Bugünün çalışanları, liderlikte iş birliğine dayalı bir yaklaşımın parçası olmayı bekliyor. Liderlik, eskiden herkesin organizasyonel hiyerarşiye hürmet ettiği, tepeden aşağıya doğru bir çalışmaydı. Ancak bugün insanlara liderlik ederken, net bir vizyona, yöne, değerlere ve hedeflere sahip olduğunuzda, organizasyonel piramidi tersine çevirirsiniz.

Sonuç olarak, sizin işiniz, çalışanlarınız için çalışmaktır. Bu benimle değil, bizimle ilgili. 'Bu işte birlikteyiz. Ortak hedefimize ulaşmanıza nasıl yardımcı olabilirim?' demektir.”

Scott, geçenlerde liderlerin birlikte çalıştıkları insanları kollaması gerektiğini söyledin. Bu, neden bugün bu kadar önemli?

“İyi performans, insanlar kendilerini güvende ve değerli hissettiklerinde başlar. Bunun önemli bir bölümü, kişinin en yakın yöneticisiyle olan ilişkisine bağlıdır.

“Güven ilerlemeye bağlıdır. Yeni bir ilişkide, nezaketen veya saygıdan güven duyulur: İçlerinden ‘Siz benim yöneticimsiniz, sizi siz yapan ve belirli bir şekilde davranmanıza sebep olan şeyleri öğrenecek kadar size güveneceğim.’ diyeceklerdir.

"Yöneticiler, kendilerine yardım etmek için karşılarındaki kişilere güven duyduklarını önce göstermelidir. Çalışanlarınıza, destek olmak için orada olduğunuzu net bir şekilde gösterin. Sakın güveninize layık olduklarını kanıtlayana kadar tedbirli veya ihtiyatlı davranmaya kalkmayın. Güvene dayalı ilişkilerle tutarlı şekilde davranın: İnsanların sıkıntı yaşamadan hata yapmalarına fırsat veren güvenli bir alan sağlayın. Hatalarını öğrenme anlarına dönüştürün, vb.”

“İnsanlar, bir liderin kendine odaklı değil de başkalarına odaklı olmasına değer veriyor. Araştırmamıza göre, bir liderin takım üyelerine odaklanması, yüksek düzeyde performans gösterme, gönülden çaba gösterme, bir kuruluşta kalma, kurumu başkalarına tavsiye etme ve iyi bir kurum vatandaşı olma niyetleriyle doğrudan ilişkili.

"Kendine odaklı liderler her şeyin kendileriyle ilgili olduğunu düşünürler, bu da insanların 'Mesele bizimle ilgili değil, belli ki o bizi kollamayan biri,' diye düşünmelerine neden olur."

Scott; liderlerin çalışanları ile uyum sağlaması ve onlarla ilişkilerini geliştirmesi gerektiğini de söylüyorsun, tam tersini değil.

"Bir yönetici, bir kurumda hem olumlu hem de olumsuz sonuçların ve ödüllerin pay edilmesine imkan sunan bir statüye sahiptir. Liderler, insanların çalışma hayatını daha kolay ve ilgi çekici hale getirebilecek iş yeri kaynaklarına erişebilir. Hiyerarşide mecazi olarak bağlı çalışanların üzerinde yer aldıkları için insanların çalışma hayatını kötü etkileyecek araçlara da sahipler.”
 
"Hedef, elbette, çalışanların motive olduğu, adanmış hissettiği ve kendilerini en iyi şekilde ortaya koyabildikleri bir ortam yaratmak. Bunun gerçekleşmesi için insanların kendilerini güvende ve değerli hissetmeleri gerekir. Bir lider olarak, bu sizin işiniz; çalışanlarınıza nasıl uyum sağlayacağınızı öğrenmek.”

“Bunu ilk olarak Chip Espinoza, Mick Ukleja ve Craig Rusch tarafından yazılan Managing the Millennials: Discover the Core Competencies for Managing Today's Workforce (Y Kuşağını Yönetmek: Bugünün İşgücünü Yönetmek İçin Temel Yeterlilikleri Keşfedin) adlı araştırmayla öğrendim. Genç çalışanlardan iyi performans alma konusunda harika bir iş çıkaran yöneticileri ve bu konuda sorun yaşayan yöneticileri incelediler. Öğrendikleri en önemli şeylerden biri şuydu: işini daha iyi yapan yöneticiler, genç çalışanların işe getirdiği farklılıkları öğrenmek, saygı göstermek, anlamak ve kucaklamak için zaman ayırıyordu.”

"Bu, yeni nesil çalışanları o kadar da akıllı, sağlam veya özverili olmamakla suçlayan tüm o sözleri düşünmemi sağladı. Meğer bu tür eleştiriler en az 300 yıldır yapılıyormuş. Kendilerinden sonraki nesli suçlayan eski nesillere dair pek çok örnek var.”

“Bu düşünce tarzından kaçınmak gerçekten önemli. Bir lider olarak, çalışanlarınızın iş yerinde kendilerini sunma biçimlerine uyum sağlamalı ve ilgi göstermelisiniz. Böylece hiyerarşide bir basamak daha yukarıda olmanızdan kaynaklanan aranızdaki doğal bariyer etkisiz hale gelir.”

“İnsanların başarılı olabileceği koşulları sağlamaktan sorumlu olduğunuzu unutmayın. Sizin için çalışan insanların kendilerini güvende, değerli ve yararlı hissettikleri bir ortamı anlamak ve yaratmak için elinizden gelenin en iyisini yapın.”

Ken; sizin bakış açınızdan, liderlerin bu tür bir ortam yaratmasının bazı yolları nelerdir?

“Liderler, insanları değerlendirmeye ve yargılamaya daha az, onları işleri doğru yaparken yakalamaya daha çok odaklanmalı.”

"Birisi bana sadece tek bir şeyle hatırlanabileceğimi söyleseydi, bunun insanların işlerini doğru yaparken yakalama konsepti olmasını isterdim. Pozitif pekiştirme, insanlarda en iyiyi ortaya çıkarmada çok güçlüdür. Çoğu zaman yöneticilerinin geldiğini gören insanlar saklanmaya veya yoldan çekilmeye çalışır. Yöneticileri onlarla konuşmak istediğinde, bir şeylerin kesinlikle ters gittiğini düşünürler.”

“Ya bu tersine dönseydi? Ya yönetici ortalıkta dolaşıp işleri doğru yapan insanları yakalasa ve onları desteklese? Performansın o kadar iyi olmadığı bir alan varsa, yönetici 'Nasıl yardımcı olabilirim?' dese. Bu bir fark yaratır mı? Kesinlikle! Bu da işleri doğru yapan insanları yakalamak ve pozitif olanı vurgulamakla başlar.”

"Ayrıca uzun zamandır başarılı bir lider olmak için birlikte çalıştığınız insanları derinden ve gerçekten de önemsemeniz gerektiğini düşünüyorum. Liderlik sevgidir. 'Seni gerçekten önemsiyorum. Sana saygı duyuyorum. Seni dinliyorum. Ekibimde olmanı seviyorum.' demektir. Bu işte birlikte olduğumuzu ifade etmenin bir yoludur. Sonuç olarak aslında aslolan biziz, ben değil.”

"İş ortamında sevgi gibi bir terimi kullandığımda insanlar önce biraz şaşırıyor; ancak bu davranışların bazılarını paylaştığımda, daha anlamlı gelmeye başlıyor. Birilerini sevdiğinizde ne yaparsınız? Onların yanındasınızdır. Onları takdir edersiniz. Onları fark edersiniz. Onları dahil edersiniz. Onlar ekibinizin bir parçasıdır. Ve bence başarılı liderlik tam da böyle olur.”

İkiniz de liderlikten bir yolculuk olarak bahsettiniz. Ken, bu konuda ne düşünüyorsunuz?

“Bir lider olarak öğrenme asla bitmez. Kariyerimin başlarında, The Power of Positive Thinking'in çok satan yazarı Norman Vincent Peale ile bir kitap yazdım. Norman benim için harika bir akıl hocasıydı. "Ken, eğer öğrenmeyi bırakırsan git kontağını kapat çünkü sen zaten ölmüşsün," demişti. Şimdi seksenlerimdeyim ve insanlar "Emekli mi oluyorsun?" diye soruyor. Kesinlikle hayır, ben hala buradayım bir yere de gittiğim yok! Bu, sürekli olarak insanlara yardım etmenin yeni yollarını öğrendiğim ve düşündüğüm anlamına geliyor.”

Scott, liderliğin bir yolculuk olduğu konusunda ne düşünüyorsunuz?

“Liderlik, kişinin kariyerinin büyük bir kısmına yayılabilen bir rol, kimlik ve meslektir. Hatırlanması gereken önemli şeylerden biri, her şeyin değiştiği. İnsanlar değişir, kurallar değişir ve toplumda başarılı olma yollarımız değişir. Bu nedenle, etkili bir şekilde liderlik etme şeklimiz de değişir.”

“Kariyerinizde başarılıysanız ve kurumsal merdiveni tırmanma fırsatı yakalarsanız, İlk kademe mevkisinden yükselerek merdivenin bir sonraki basamağına ve ardından bir sonraki basamağa geçersiniz. Yolculuğun her aşamasında başarının formülü değişir. Her zaman size verilen daha geniş sorumluluklara veya kontrol kapsamına uyum sağlamanız gerekir.”

"Bazen insanlar, belirli bir düzeyde kendileri için işe yarayan bir dizi davranışın, başka bir düzeyde o kadar etkili olmadığını fark ederler. Başarılı olacaksanız, bir lider olarak gerçekten dinlemeye, öğrenmeye, gelişmeye ve uyum sağlamaya devam etmeniz gerekiyor.”

 

 
Bir lider olarak gelişiminizi hızlandırmak ile ilgili daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? O zaman 25 Mayıs'ta Scott ve Ken Blanchard ile birlikte gerçekleştireceğimiz bu özel webinarda bize katılın!

6 Kalıcı Liderlik İlkesi

25 Mayıs 2023 Perşembe, TSİ: 17.00

Olumlu sonuçlar tesadüfen olmaz, liderlik sayesinde olur. Bir lider olarak, “işin sırrı her zaman liderdir” anlayışını kabul ettiğinizde sorumluluğu üstlenmiş olursunuz. Bu webinarda Ken ve Scott Blanchard’a katılarak altı kalıcı liderlik ilkesini ve bu ilkelerin 21. yüzyıl zorluklarına nasıl uyarlanacağını öğrenin.

Bu özel sunumun ilk yarısında çok satan iş kitapları yazarı Ken Blanchard tüm büyük liderlerin sahip olduğu üç temel zihniyeti paylaşacak. Bu zihniyetler, Blanchard'ın son 50 yıldaki öğretilerinin temelini oluşturuyor.
  • Liderlik bir ortaklıktır: En iyi liderler, en iyi gelişimleri için insanlarla ortaklık kurar. Liderlik insanlara yaptığınız bir şey değil, insanlarla birlikte yaptığınız bir şeydir.
  • İyi bir lider, insanları işleri doğru yaparken yakalar: İyi liderler, başkalarının performansını değerlendirmeye, yargılamaya ve düzeltmeye daha az odaklanır ve daha çok olumlu pekiştirmenin gücüne odaklanır.
  • Liderlik sevgidir: Görünüşte radikal olan bu kavram, Blanchard'ın yıllar boyunca öğrettiği her şeyin ortak bir paydasıdır. Liderler, çalışanlarını seven ve çalışanların tam potansiyelini ortaya çıkaran hizmetkarlardır.
Sunumun ikinci yarısında şirket başkanı Scott Blanchard, 2020'de başkan olduğunda Ken'in üç ilkesi üzerine kurulu bir şirketi nasıl devraldığını paylaşacak. Devir sonrasında küresel bir salgın patlak vermişti. Scott, bu temel kavramların hem pandemi hem de pandemi sonrası çağın zorluklarına nasıl uyum sağladığını ayrıntılarıyla anlatacak.
  • Liderler, çalışanlarını kollamalıdır: İnsanlar, liderlerinin yanlarında olmadığını hissedebilir. İnsanlar, ne olursa olsun dürüst ve adil olacağınıza güvenebileceklerini bilmelidir. Size güvenmiyorlarsa etkili bir lider olamazsınız.
  • İnsanlarla uyum sağlaması ve onlarla ilişkilerini geliştirmesi gerekenler liderlerdir, tersi değil: Liderlerin, çalışanlarını yargılamayı bırakıp, uygun olmayan davranışların arkasında ne yattığını araştırmaları gerekiyor. Göreviniz, onlara uyum sağlayarak ve çalışanlarınızın başarılı olmasına yol açmaktır.
  • Bir lider olarak öğrenmenin sonu yoktur. Liderlik bir yolculuktur, varış noktası değil. Bir lider olarak, bugünün ve geleceğin ihtiyaçlarını karşılamak için gelişmeli ve değişmelisiniz.
Bu altı eskimeyen liderlik ilkesini keşfetmek için bu fırsatı kaçırmayın. Bu webinara katılarak hem kendinizin ve kurumunuzdakilerin liderlik yolculuğunu inşa ederken hem de başkalarının üstün başarı göstermesine ilham verirken bu ilkelerden nasıl yararlanılacağını dinleyebilirsiniz.

Katılmak için tıklayınız.